مرجع حقوقی وب سایت شمس، وکلای مجرب تهران

با تجربه ترین وکلای تهران

مرجع حقوقی وب سایت شمس، وکلای مجرب تهران

با تجربه ترین وکلای تهران

وکلای خانواده، وکیل کیفری، وکیل دیه، وکیل ملکی
با داشتن بیش از 18 سال سابقه مفید در مشاوره و اخذ وکالت از کلیه هموطنان داخل و خارج از میهن عزیزمان ایران

زنده باد ایرانی سبز و خرم

بایگانی
  • ۰
  • ۰

 اشرف گرامی زادگان، مشاور حقوقی و پارلمانی معاونت امور زنان ریاست جمهوری با بیان اینکه هیچ فردی منکر وجود کمبود و خلاء‌های کلی قانونی و اجتماعی در بحث حمایت از بانوان در رابطه با تجاوز جنسی نیست، گفت: خلاء‌های قانونی برای حمایت از بانوان در برابر انواع خشونت‌ها از جمله تجاوز جنسی، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری را برآن داشت تا از ۸ سال گذشته لایحه‌ای مبنی بر تأمین امنیت زنان دربرابر خشونت تدوین و سپس به  دولت و از دولت به قوه قضاییه تقدیم کند.

او ادامه داد: با توجه به قضایی بودن و وجود مجازات در این لایحه، پس از بررسی و تأیید قوه قضاییه مجددا لایحه مذکور به دولت ارجاع شد.

گرامی زادگان با اشاره به اینکه این لایحه در قوه قضاییه تکمیل و اکنون به منظور ارسال به صحن مجلس شورای اسلامی در دست بررسی دولت قرار دارد، تصریح کرد: دراین لایحه انواع خشونت به زنان اعم از روحی، روانی، جسمی و جنسی ذکر و نحوه مجازات و اقدامات لازم پس از آن درمبنای پیشنهاد ارائه شده است؛ بدون شک این لایحه قدم‌های خوبی را برای حمایت و تأمین امنیت زنان  در بر خواهد داشت.

مشاور حقوقی و پارلمانی معاونت امور زنان ریاست جمهوری اضافه کرد: درحال حاضر به جز قانون تشدید مجازات اسیدپاشی، طرح و یا قانونی دیگری در رابطه با منع خشونت علیه زنان در کشور وجود ندارد. هر چند که در قانون مجازات اسلامی به موضوع مجازات به صورت کلی پرداخته است و یا جرایم ضد عفت و اخلاق عمومی، جرایم ضد حقوق و تکالیف خانوادگی  و جرایم علیه اشخاص و اطفال را تعیین مجازات کرده است.

 

نقل از سایت برنا

وکیل خانم برای طلاق

  • ۹۹/۱۰/۲۲
  • اعظم شفائی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی